Data/Czas
Date(s) - czwartek 21-03-2019
13:00 - 14:15
Lokalizacja
Wydział Matematyki, Uniwersytet w Białymstoku
Kategorie
W części „Warunki i sposób realizacji” podstawy programowej przedmiotu matematyka w szkole podstawowej znajdujemy zapis: „Zadania na dowodzenie stanowią ważny element wykształcenia matematycznego.” Dobrze się stało, że na dowodzenie twierdzeń zwracamy uwagę już w szkole podstawowej, gdy zaczyna się kształtować myślenie abstrakcyjne dzieci. Jednak w praktyce szkolnej u wielu nauczycieli i uczniów rodzą się pytania: Jak uczyć dowodzenia twierdzeń na tym poziomie edukacyjnym? Jaki poziom formalizmu wprowadzać w zapisie dowodów? Kiedy i jak przejść od intuicyjnego i w miarę swobodnego zapisu rozwiązania zadania na dowodzenie do zapisu bardziej formalnego? Podczas zajęć będziemy „oswajać się” z twierdzeniami, rozwiązywać zadania każdego z typów „wykaż”, „uzasadnij”, „udowodnij” zwracając uwagę na zapisy rozwiązań tych zadań.
Prowadzący: A. Rybak
Miejsce: Sala 2001, Wydział Matematyki i Informatyki
Czas trwania: 75 minut
Liczba miejsc: 90
Rejestracja: dr Adam Naumowicz: tel. 85 738 8306 lub
e-mail: adamn@math.uwb.edu.pl